MCM College: New Volleyball Interest Group

Colégio MCM: Novo grupo de interesse de voleibol

After a successful experiential summer volleyball camp, MCM College has rolled out a new interest group for students with a passion for volleyball. With renewed support and collaboration from OSA, the training hall in N8 Sports complex attracted many new members with novice players hoping to pick up the basics, while the more experienced ones sought to spike adrenalin levels with their passion for the sport.

Associate Master, Dr Manuel Noronha welcomed back experienced trainer Prof. Paulo Cardinal (FLL) and Assistant Coach, Ms. Deborrah Cardinal to work with the group – delivering essential warm up routines, basic drills for tactical striking and defensive ball control exercises. Most important of all, Prof. Cardinal highlighted the importance of perseverance, teamwork, and selflessness. One of the objectives of this first training ‘meet & greet’ session is to form a solid community where everyone is welcome and play together as a team.

Like many sports, volleyball offers athletes an experience to achieve success, as well as an experience to struggle. Prof. Cardinal not only teaches the technical aspects of the sport, however, his dynamic style and flair enables athletes to learn problem-solving together, looking within for answers and solutions. Everyone on the team gets an opportunity to learn character-building skills such as leadership, teamwork, respect and communication as well.

The group meets on weekends to train and build their mental fortitude, which will prove physically beneficial, as well as in other aspects of development.

Após de campo de voleibol de verão bem sucedido, o Colégio MCM lançou um novo grupo de interesse para os estudantes apaixonados pelo voleibol. Com o apoio renovado e a colaboração da OSA, o pavilhão de treinos do complexo desportivo N8 atraiu novos membros, com jogadores novatos que esperavam aprender o básico, enquanto os mais experientes procuravam aumentar os níveis de adrenalina com a sua paixão pelo desporto.

Associate Master, Dr. Manuel Noronha, deu as boas-vindas ao experiente treinador Professor. Paulo Cardinal (FLL) e à Treinadora Adjunta, Sra. Deborrah Cardinal, para trabalharem com o grupo – apresentarem rotinas essenciais de aquecimento, exercícios básicos de ataque tático e exercícios defensivos de controlo de bola. Mais importante do que tudo, o Prof. Cardinal salientou a importância da perseverança, do trabalho de equipa e do altruísmo. Um dos objetivos desta primeira sessão de treino é formar uma comunidade sólida onde todos são bem-vindos e jogam juntos como uma equipa.

Tal como muitos desportos, o voleibol oferece aos atletas uma experiência para alcançar o sucesso, bem como uma experiência para lutar. O Prof. Cardinal não ensina apenas os aspetos técnicos do desporto, mas o seu estilo dinâmico e os toques permitem que os atletas aprendam a resolver problemas em conjunto, procurando respostas e soluções em simultâneo.

Todos os atletas têm a oportunidade de aprender competências de desenvolvimento do carácter, tais como liderança, trabalho de equipa, respeito e comunicação.

O grupo reúne-se aos fins-de-semana para treinar e desenvolver a sua força mental, o que se revelará benéfico a nível físico, bem como noutros aspetos do desenvolvimento.